16.11.2019
L'Auditori Teatre Espai Ter ha estat l'escenari aquest matí de l'acte de presentació de la marca conjunta «Empordà», que impulsen els consells comarcals de l'Alt i el Baix Empordà amb l'objectiu de difondre els atributs singulars i genuïns del territori. L'acte d'avui ha donat el tret d’inici per impulsar la marca a tots els sectors. «Empordà» no pretén ser una marca turística, sinó una marca de territori i pel territori. Pels pobles, per a la gent, per a les empreses, per a les escoles, per a les entitats, pels visitants i per a tothom que estimi aquesta terra. Els impulsors confien en la col·laboració de la societat per consolidar la marca i conviden tothom a compartir allò que els fa sentir orgullosos de l’Empordà.
L’alcalde de Torroella de Montgrí, Jordi Colomí, ha obert l’acte i ha donat la benvinguda a tots els assistents, fent una referència al potencial que té la iniciativa i al caràcter empordanès que tenen Torroella i l’Estartit.
Els dos consells han volgut unir forces per fer més visible el territori al món i posar en valor tot allò que els uneix. Amb aquest objectiu, han fet una crida a tota la societat empordanesa i que s’estima l’Empordà perquè contribueixin a difondre els seus atributs i es facin seva la marca. D’una banda, les empreses, entitats, associacions i organitzacions que desenvolupin la seva activitat a qualsevol de les dues comarques i que s’identifiquin amb els valors de la marca podran fer-la servir. D’altra banda, tots els particulars que ho desitgin, poden contribuir-hi compartint a les xarxes socials tot allò que els faci sentir orgullosos de l’Empordà amb el hashtag #JoSocEmpordà.
La presidenta del Consell Comarcal de l’Alt Empordà, Sònia Martínez, ha explicat que l’acte d’avui “és l’inici del camí que ha de recórrer la marca Empordà per donar a conèixer el nostre territori per tot el món”, amb l’objectiu, ha dit, “que tot això es tradueixi en una dinamització del sector turístic, del món cultural i del lleure i de tota l’economia de la zona”.
Per al president del Consell Comarcal del Baix Empordà, Joan Manel Loureiro, “l’Empordà com a marca existeix fa molt temps en el nostre imaginari col·lectiu”, i ha explicat que l’èxit de la nova marca està supeditat a “si se la fan seva la gent, les institucions, els emprenedors, les escoles, les entitats i associacions, i també els visitants i tothom que estimi aquesta terra”. En aquest sentit, ha explicat que la campanya #JoSocEmpordà “és un primer pas per fer visible aquesta marca”.
A la presentació també hi han assistit els consellers de turisme dels dos consells, Agustí Badosa i Xavier Dilmé. També cal destacar l'assistència del director dels serveis territorials de Territori i Sostenibilitat a Girona, Pere Saló, i la directora dels serveis territorials d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Elisabet Sànchez, a més d'una bona representació de la societat empordanesa, entre la qual hi havia diversos consellers i alcaldes.
En finalitzar la presentació, els assistents han gaudit d'uns tastets amb productes de l'Empordà preparats pel restaurant Casamar, a través de la Cuina de l'Empordanet.
Totes les persones que es vulguin adherir a la marca poden fer-ho a través de la pàgina web següent : www.socemporda.com