La campanya de promoció de la marca «Empordà» ha arrencat avui a l’Espai Ter de Torroella de Montgrí

16.11.2019

L'Auditori Teatre Espai Ter ha estat l'escenari aquest matí de l'acte de presentació de la marca conjunta «Empordà», que impulsen els consells comarcals de l'Alt i el Baix Empordà amb l'objectiu de difondre els atributs singulars i genuïns del territori. L'acte d'avui ha donat el tret d’inici per impulsar la marca a tots els sectors. «Empordà» no pretén ser una marca turística, sinó una marca de territori i pel territori. Pels pobles, per a la gent, per a les empreses, per a les escoles, per a les entitats, pels visitants i per a tothom que estimi aquesta terra. Els impulsors confien en la col·laboració de la societat per consolidar la marca i conviden tothom a compartir allò que els fa sentir orgullosos de l’Empordà.

L’alcalde de Torroella de Montgrí, Jordi Colomí, ha obert l’acte i ha donat la benvinguda a tots els assistents, fent una referència al potencial que té la iniciativa i al caràcter empordanès que tenen Torroella i l’Estartit.

Els dos consells han volgut unir forces per fer més visible el territori al món i posar en valor tot allò que els uneix. Amb aquest objectiu, han fet una crida a tota la societat empordanesa i que s’estima l’Empordà perquè contribueixin a difondre els seus atributs i es facin seva la marca. D’una banda, les empreses, entitats, associacions i organitzacions que desenvolupin la seva activitat a qualsevol de les dues comarques i que s’identifiquin amb els valors de la marca podran fer-la servir. D’altra banda, tots els particulars que ho desitgin, poden contribuir-hi compartint a les xarxes socials tot allò que els faci sentir orgullosos de l’Empordà amb el hashtag #JoSocEmpordà.

La presidenta del Consell Comarcal de l’Alt Empordà, Sònia Martínez, ha explicat que l’acte d’avui “és l’inici del camí que ha de recórrer la marca Empordà per donar a conèixer el nostre territori per tot el món”, amb l’objectiu, ha dit, “que tot això es tradueixi en una dinamització del sector turístic, del món cultural i del lleure i de tota l’economia de la zona”.

Per al president del Consell Comarcal del Baix Empordà, Joan Manel Loureiro, “l’Empordà com a marca existeix fa molt temps en el nostre imaginari col·lectiu”, i ha explicat que l’èxit de la nova marca està supeditat a “si se la fan seva la gent, les institucions, els emprenedors, les escoles, les entitats i associacions, i també els visitants i tothom que estimi aquesta terra”. En aquest sentit, ha explicat que la campanya #JoSocEmpordà “és un primer pas per fer visible aquesta marca”.

A la presentació també hi han assistit els consellers de turisme dels dos consells, Agustí Badosa i Xavier Dilmé. També cal destacar l'assistència del director dels serveis territorials de Territori i Sostenibilitat a Girona, Pere Saló, i la directora dels serveis territorials d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Elisabet Sànchez, a més d'una bona representació de la societat empordanesa, entre la qual hi havia diversos consellers i alcaldes.

En finalitzar la presentació, els assistents han gaudit d'uns tastets amb productes de l'Empordà preparats pel restaurant Casamar, a través de la Cuina de l'Empordanet.

Totes les persones que es vulguin adherir a la marca poden fer-ho a través de la pàgina web següent : www.socemporda.com

Notícies