Aquest divendres comença el Festival de Torroella amb l’Acadèmia 1750, l’Orquestra Barroca del Festival de Torroella, amb una selecció de fragments d’aquestes obres que fa 300 anys es representaven a Barcelona. És un concert commemoratiu del Tricentenari 1714 i una producció del Festival de Torroella de Montgrí.
L’òpera d’estil italià va entrar a Catalunya de la mà de l’Arxiduc Carles d’Àustria. Les obres d’Antonio Caldara, Emanuele Rincon d’Astorga o Andrea Stefano Fiore es representaven a la seva luxosa cort barcelonesa. El programa previst per aquest divendres inclou el 'Concerto accademico a quattro en sol major'
, de
Francisco José de Castro;
'Vanne, vivi, godi, regna' i 'Così la navicella' de l’òpera 'Scipione nelle Spagne', d'
Antonio Caldara; la Simfonia de 'Dafni', d'
Emanuele Rincon d’Astorga; 'Tale incauto è l’usignolo' de l’òpera 'Zenobia in Palmira' d'
Andrea Stefano Fioré;
el 'Concert núm. 2 per a oboè, cordes i baix continuo en re menor, Op. 9' de
Tomaso Albinoni i, per acabar, la Cantata 'O holder Tag, erwuenschte Zeit BWV 210 de
Johann Sebastian Bach.
I diumenge hi ha prevista la representació 'La consagració de la primavera'
d’
Igor Stravinski amb escenificació de
Roger Bernat a partir d’una versió coreogràfica de
Pina Bausch. Qui vol ballar 'La consagració de la primavera'? El cèlebre ballet d’Igor Stravinski, estrenat el 1913 enmig de protestes i un gran escàndol, va ser objecte d’una versió històrica per part de la coreògrafa Pina Bausch l’any 1975. Ara, el dramaturg i director d’escena Roger Bernat converteix el públic en el protagonista de l’obra. Amb l’ajuda d’uns auriculars, els espectadors escolten la música i les instruccions per ballar la coreografia que Bausch va idear per l’obra d’Stravinski.